Terms and Conditions
OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO NÁKUPY OD PRODEJCE
- Základní ustanovení
Tyto Všeobecné obchodní podmínky (dále jen „VOP“) upravují vztahy mezi smluvními stranami
kupní smlouvy/licenční smlouvy, kdy na jedné straně je obchodní korporace Alkywan Technologies
s.r.o., IČ 05905605, DIČ CZ05905605, se sídlem Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha 10,
zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl C, vložka 271910 jako
prodávající (dále jen „Alkywan“ nebo „prodávající“) a na straně druhé je kupující (dále jen
„Kupující“).
Další informace o společnosti Alkywan jsou uvedeny na webové stránce www.alkywan.com.
Kupujícím je spotřebitel nebo podnikatel.
Spotřebitelem je každá fyzická osoba, která mimo rámec své podnikatelské činnosti nebo mimo
rámec samostatného výkonu svého povolání uzavírá smlouvu se společností Alkywan nebo s ní
jinak jedná.
Podnikatelem je ten, kdo samostatně vykonává na vlastní účet a odpovědnost výdělečnou činnost
živnostenským nebo obdobným způsobem se záměrem činit tak soustavně za účelem dosažení
zisku. Za podnikatele je považován mj. pro účely ochrany spotřebitele také každá osoba, která
uzavírá smlouvy související s vlastní obchodní, výrobní nebo obdobnou činností či při samostatném
výkonu svého povolání, popřípadě osoba, která jedná jménem nebo na účet podnikatele.
Podnikatelem se pro účely VOP rozumí ten, kdo jedná v souladu s předchozí větou v rámci své
podnikatelské činnosti. Uvede-li Kupující v objednávce své identifikační číslo, pak bere na vědomí,
že pro něj platí pravidla uvedená ve VOP pro podnikatele.
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se před uzavřením smlouvy seznámil s těmito VOP,
jejichž nedílnou součást tvoří sdělení před uzavřením smlouvy obsažená v článku II, Reklamační
řád a dokument „Způsoby dopravy“, a že s nimi výslovně souhlasí, a to ve znění platném a účinném
v momentě odeslání objednávky.
Kupující si je vědom, že mu koupí produktů, jež jsou v obchodní nabídce společnosti Alkywan,
nevznikají žádná práva na používání registrovaných značek, obchodních názvů, firemních log, aj.
společnosti Alkywan nebo smluvních partnerů společnosti Alkywan, není-li v konkrétním případě
zvláštní smlouvou sjednáno jinak.
Kopii VOP nechť si Kupující vytiskne nyní. Faktura obsahuje základní údaje a tu obdrží Kupující
spolu se zbožím.
- Sdělení před uzavřením smlouvy
Alkywan sděluje, že
--náklady na prostředky komunikace na dálku se neliší od základní sazby (v příp. internetového i
telefonického připojení dle podmínek operátora Kupujícího, Alkywan si neúčtuje žádné další
poplatky, to se netýká příp. smluvní přepravy);
--požaduje úhradu kupní ceny před převzetím plnění Kupujícím od společnosti Alkywan, příp.
povinnost zaplatit zálohu nebo obdobnou platbu se týká požadavků Kupujícího na poskytnutí
specifických služeb, jsou-li vyžadovány a poskytovány;
--Alkywan neuzavírá smlouvy, jejímž předmětem je opakované plnění, pokud takové smlouvy
zprostředkovává, nejkratší dobu, po kterou bude smlouva strany zavazovat, sděluje poskytovatel
daného plnění, včetně údajů o ceně, nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým
je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná;
--v případě licenčních smluv uzavíraných na dobu neurčitou, je cena licence sjednána za celou
dobu poskytování licence, není-li uvedeno jinak;
--ceny zboží a služeb jsou na webu provozovaném společností Alkywan uváděny včetně i bez DPH,
včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo služby
se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady;
--v případě, že Kupujícím je spotřebitel, má takový spotřebitel právo od smlouvy odstoupit (není-li
níže uvedeno jinak), a to ve lhůtě čtrnácti dnů, která běží, jde-li o kupní smlouvu, ode dne převzetí
zboží smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne
převzetí poslední dodávky zboží; nebo smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná
dodávka zboží, ode dne převzetí první dodávky zboží;
přičemž toto odstoupení musí zaslat na adresu sídla společnosti Alkywan, příp. může využít
formulář pro odstoupení od smlouvy na stránkách společnosti Alkywan;
--spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy:
--o poskytování služeb, které Alkywan splnila s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před
uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy;
--o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli
společnosti Alkywan a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy;
--o dodávce zboží, které bylo upraveno podle přání spotřebitele nebo pro jeho osobu;
--o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, jakož i zboží, které bylo po dodání nenávratně
smíseno s jiným zbožím;
--o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v
případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných
náhradních dílů;
--o dodávce zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej
není možné vrátit;
--o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu, pokud porušil jejich
původní obal;
--v případě odstoupení od smlouvy ponese spotřebitel náklady spojené s navrácením zboží, a jde-li
o smlouvu uzavřenou prostřednictvím prostředku komunikace na dálku, náklady za navrácení zboží,
jestliže toto zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou;
--spotřebitel má povinnosti uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž
předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo;
--smlouva, resp. příslušná faktura, bude uložena v elektronickém archivu společnosti Alkywan,
přičemž registrovaní uživatelé společnosti Alkywan mají k těmto údajům také přístup ve svém
profilu;
v případě, že spotřebitel má stížnost, může tuto uplatnit přes kontaktní formulář, příp. se lze obrátit
se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru.
III. Smlouva
- Uzavření smlouvy
Smlouvu může Kupující uzavřít tak, že přijme návrh k uzavření smlouvy na webu provozovaném
společností Alkywan tím, že požadované zboží vloží do košíku příp. Je objedná pomocí formuláře.
Než Kupující závazně potvrdí objednávku, má Kupující právo měnit jak požadované plnění, dopravu
i způsob úhrady, tedy zkontrolovat všechny údaje, které do objednávky vložil.
Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky Kupujícím po zvolení dopravy a způsobu úhrady a
přijetím objednávky společností Alkywan, za případné chyby při přenosu dat Alkywan nenese
odpovědnost.
Uzavřená smlouva je prodávajícím archivována po dobu nejméně pěti let od jejího uzavření, nejdéle
však na dobu dle příslušných právních předpisů, za účelem jejího úspěšného splnění a není
přístupná třetím nezúčastněným stranám. Informace o jednotlivých technických krocích vedoucích k
uzavření smlouvy jsou patrné z těchto obchodních podmínek, kde je tento proces srozumitelně
popsán.
- Dodání předmětu koupě
Kupní smlouvou se Alkywan zavazuje, že Kupujícímu dodá zboží, jež je předmětem koupě, a
Kupující se zavazuje, že zboží převezme a zaplatí za něj společnosti Alkywan kupní cenu.
Alkywan si vyhrazuje vlastnické právo k věci, a proto se Kupující stane vlastníkem teprve úplným
zaplacením kupní ceny.
Alkywan Kupujícímu odevzdá zboží i doklady ke zboží, které se k němu vztahují, a umožní
Kupujícímu nabýt vlastnického práva ke zboží v souladu se smlouvou.
Má-li Alkywan věc odeslat, odevzdá věc Kupujícímu předáním prvnímu dopravci k přepravě pro
Kupujícího a umožní Kupujícímu uplatnit práva z přepravní smlouvy vůči dopravci.
Alkywan dodá Kupujícímu předmět koupě v ujednaném množství, jakosti a provedení.
Není-li ujednáno, jak má být věc zabalena, zabalí Alkywan věc podle zvyklostí; nejsou-li, pak
způsobem potřebným pro uchování věci a její ochranu. Stejným způsobem opatří Alkywan věc pro
přepravu.
- Přechod nebezpečí škody
Věc je vadná, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v
dokladech nutných pro užívání věci.
Právo Kupujícího z vadného plnění zakládá vada, kterou má věc při přechodu nebezpečí škody na
Kupujícího, byť se projeví až později. Právo Kupujícího založí i později vzniklá vada, kterou Alkywan
způsobila porušením své povinnosti.
Kupující věc podle možnosti prohlédne co nejdříve po přechodu nebezpečí škody na věci a
přesvědčí se o jejích vlastnostech a množství.
Nebezpečí škody přechází na Kupujícího převzetím věci. Týž následek má, nepřevezme-li Kupující
věc, ač mu s ní Alkywan umožnila nakládat.
Škoda na věci, vzniklá po přechodu nebezpečí škody na věci na Kupujícího, nemá vliv na jeho
povinnost zaplatit kupní cenu, ledaže Alkywan škodu způsobila porušením své povinnosti.
Prodlením strany s převzetím věci vzniká druhé straně právo věc po předchozím upozornění na
účet prodlévajícího vhodným způsobem prodat poté, co prodlévajícímu poskytla dodatečnou
přiměřenou lhůtu k převzetí. To platí i tehdy, prodlévá-li strana s placením, kterým je předání věci
podmíněno.
- Odpovědnost společnosti Alkywan
Alkywan odpovídá Kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména Alkywan odpovídá
Kupujícímu, že v době, kdy Kupující věc převzal,
--má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které Alkywan
nebo výrobce popsal nebo které Kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě
reklamy jimi prováděné;
--se věc hodí k účelu, který pro její použití Alkywan uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu
obvykle používá;
--je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti; a
--věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při
převzetí.
Kupující je oprávněn uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době dvaceti
čtyř měsíců od převzetí, není-li uvedeno jinak, to se však netýká:
--u věci prodávané za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
--na opotřebení věci způsobené jejím obvyklým užíváním;
--u použité věci na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí
Kupujícím; nebo
--vyplývá-li to z povahy věci.
U spotřebního zboží je Kupující oprávněn uplatnit právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li
však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém případě se lhůta zkracuje pouze do data
vyznačeného na obalu zboží.
Spotřebitel bere na vědomí skutečnost, že jsou-li společně se zbožím poskytovány dárky, není
možné uplatnit právo z vady do 24 měsíců. Spotřebitel smí u těchto dárků uplatnit práva z vadného
plnění pouze do 14 dnů ode dne převzetí zboží.
Jednotlivé lhůty blíže upravuje Reklamační řád.
Pro Kupujícího podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění upravena odlišně,
je-li to u daného typu zboží výslovně uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost. Zboží je v
takovém případě označeno následovně.
Právo z vadného plnění Kupujícímu nenáleží, pokud Kupující před převzetím věci věděl, že věc má
vadu, anebo pokud Kupující vadu sám způsobil.
Má-li věc vadu, z níž je Alkywan zavázána, a jedná-li se o věc prodávanou za nižší cenu nebo o věc
použitou, má Kupující místo práva na výměnu věci právo na přiměřenou slevu.
- Podstatné porušení smlouvy
Je-li vadné plnění podstatným porušením smlouvy, má Kupující právo:
na odstranění vady dodáním nové věci bez vady nebo dodáním chybějící věci, pokud to není
vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může Kupující
požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však
vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má
Kupující právo na:
bezplatné odstranění vady;
odstranění vady opravou věci;
přiměřenou slevu z kupní ceny; nebo
odstoupit od smlouvy.
Kupující sdělí společnosti Alkywan, jaké právo si zvolil, při oznámení vady, nebo bez zbytečného
odkladu po oznámení vady. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit bez souhlasu společnosti
Alkywan; to neplatí, žádal-li Kupující opravu vady, která se ukáže jako neopravitelná. Neodstraní-li
Alkywan vady v přiměřené lhůtě či oznámí-li Kupujícímu, že vady neodstraní, může Kupující
požadovat místo odstranění vady přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo může od smlouvy odstoupit.
Nezvolí-li si Kupující své právo včas, má práva jako v případě nepodstatného porušení smlouvy –
viz níže.
Kupující-spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu Alkywan nemůže dodat novou
věc bez vad, vyměnit její součást nebo věc opravit, jakož i v případě, že Alkywan nezjedná nápravu
v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.
- Nepodstatné porušení smlouvy
Je-li vadné plnění nepodstatným porušením smlouvy, má Kupující právo na odstranění vady, anebo
na přiměřenou slevu z kupní ceny.
Dokud Kupující neuplatní právo na slevu z kupní ceny nebo neodstoupí od smlouvy, může Alkywan
dodat to, co chybí, nebo odstranit právní vadu. Jiné vady může Alkywan odstranit podle své volby
opravou věci nebo dodáním nové věci.
Neodstraní-li Alkywan vadu věci včas nebo vadu věci odmítne odstranit, může Kupující požadovat
slevu z kupní ceny, anebo může od smlouvy odstoupit. Provedenou volbu nemůže Kupující změnit
bez souhlasu společnosti Alkywan.
- Porušení smlouvy obecně
Právo na dodání nové věci, nebo výměnu součásti má Kupující i v případě odstranitelné vady,
pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad. V
takovém případě má Kupující – spotřebitel i právo od smlouvy odstoupit.
Při dodání nové věci vrátí Kupující společnosti Alkywan na její náklady věc původně dodanou
(včetně veškerého dodaného příslušenství).
Neoznámil-li Kupující vadu bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl při včasné prohlídce a
dostatečné péči zjistit, soud mu právo z vadného plnění nepřizná. Jedná-li se o skrytou vadu, platí
totéž, nebyla-li vada oznámena bez zbytečného odkladu poté, co ji Kupující mohl při dostatečné
péči zjistit, nejpozději však do dvou let po odevzdání věci.
- Záruka za jakost
Zárukou za jakost se Alkywan zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro
obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo
doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou
součást věci.
Záruční doba běží od odevzdání věci Kupujícímu; byla-li věc podle smlouvy odeslána, běží od dojití
věci do místa určení. Má-li koupenou věc uvést do provozu někdo jiný než Alkywan, běží záruční
doba až ode dne uvedení věci do provozu, pokud Kupující objednal uvedení do provozu nejpozději
do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl k provedení služby potřebnou součinnost.
Kupující nemá právo ze záruky, způsobila-li vadu po přechodu nebezpečí škody na věci na
Kupujícího vnější událost.
- Odstoupení od smlouvy
- Odstoupení od smlouvy spotřebitelem
Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů. Lhůta podle věty první běží ode
dne uzavření smlouvy a jde-li o
--kupní smlouvu, ode dne převzetí zboží;
--smlouvu, jejímž předmětem je několik druhů zboží nebo dodání několika částí, ode dne převzetí
poslední dodávky zboží; nebo
--smlouvu, jejímž předmětem je pravidelná opakovaná dodávka zboží, ode dne převzetí první
dodávky zboží.
Alkywan umožňuje spotřebiteli odstoupit prostřednictvím vyplnění a odeslání formuláře pro
odstoupení od smlouvy na těchto internetových stránkách.
Odstoupit lze také korespondenčně, a to na adrese:
Alkywan Technologies s.r.o., Korunní 2569/108, Vinohrady, 101 00 Praha 10
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, zašle nebo předá společnosti Alkywan bez zbytečného odkladu,
nejpozději do čtrnácti dnů od odstoupení od smlouvy, zboží, které od společnosti Alkywan obdržel,
a to na své náklady.
Zboží vrátí spotřebitel úplné, tj. včetně veškerého dodaného příslušenství, s kompletní
dokumentací, nepoškozené, čisté, pokud možno včetně originálního obalu, ve stavu a hodnotě, v
jakém zboží převzal. Pokud se jedná o spotřební zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky
apod.), pak lze od smlouvy odstoupit, pouze pokud Kupující dodá zboží nepoškozené a nepoužité v
neporušeném originálním balení.
Rozhodne-li se spotřebitel pro odstoupení v uvedené lhůtě, Alkywan doporučuje pro urychlení
vyřízení odstoupení zboží doručit na adresu společnosti Alkywan spolu s přiloženým průvodním
dopisem s případným důvodem odstoupení od kupní smlouvy (není podmínkou), s číslem
nákupního dokladu a uvedeným číslem bankovního účtu nebo s uvedením, zdali částka bude
odebrána v hotovosti nebo zdali bude čerpána ve formě Alkywan Kreditu.
Spotřebitel odpovídá společnosti Alkywan pouze za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku
nakládání s tímto zbožím jinak, než je nutné s ním nakládat s ohledem na jeho povahu a vlastnosti.
V případě proplácení dobropisu v hotovosti může Alkywan požadovat předložení identifikačního
průkazu (OP nebo cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku škod a zamezení legalizace
výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z těchto dokladů může Alkywan
odmítnout peněžní prostředky proplatit.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, vrátí mu Alkywan bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti
dnů od odstoupení od smlouvy, všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy
přijal, stejným způsobem.
Odstoupí-li spotřebitel od smlouvy, Alkywan však není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky
spotřebiteli dříve, než jí spotřebitel zboží předá nebo prokáže, že zboží společnosti Alkywan odeslal.
Spotřebitel bere na vědomí skutečnost, že jsou-li se zbožím poskytovány dárky, je darovací
smlouva mezi společností Alkywan a Kupujícím uzavřena s podmínkou, že dojde-li k využití práva
odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě 14 dnů, darovací smlouva pozbývá účinnosti a spotřebitel je
povinen spolu s vráceným zbožím vrátit i s ním související poskytnuté dárky včetně všeho, oč se
obohatil. V případě, že tyto nebudou vráceny zpět, budou tyto hodnoty chápány jako bezdůvodné
obohacení spotřebitele. Není-li vydání předmětu bezdůvodného obohacení dobře možné, má
Alkywan právo na peněžitou náhradu ve výši obvyklé ceny. V případě odstoupení od darovací
smlouvy nezaniká smlouva kupní a smlouvy jsou posuzovány z tohoto hlediska samostatně.
- Odstoupení v ostatních případech
Bude-li umožněno Kupujícímu podnikateli odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů, pak
Kupující bere na vědomí, že vrácená kupní cena může být ponížena o to, oč se snížila hodnota
zboží.
Bude-li umožněno Kupujícímu podnikateli odstoupit od kupní smlouvy ve lhůtě čtrnácti dnů a
vrácené zboží nebude v originálním obalu včetně veškerých součástí a příslušenství, pak Kupující
bere na vědomí, že Alkywan si vyhrazuje právo takovéto vrácení zboží zpoplatnit, a to takovou
částkou, která společnosti Alkywan vykompenzuje náklady, jež jsou nezbytné vynaložit pro
znovuuvedení zboží do prodeje.
Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nové věci, nemůže-li věc vrátit v tom
stavu, v jakém ji obdržel. To neplatí:
--došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady věci;
--použil-li Kupující věc ještě před objevením vady;
--nezpůsobil-li Kupující nemožnost vrácení věci v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím;
nebo
--prodal-li Kupující věc ještě před objevením vady, spotřeboval-li ji, anebo pozměnil-li věc při
obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátí Kupující společnosti Alkywan, co ještě vrátit může, a
dá společnosti Alkywan náhradu do výše, v níž měl z použití věci prospěch.
Neoznámil-li Kupující vadu věci včas, pozbývá právo odstoupit od smlouvy.
Z důvodu ochrany práv Kupujícího je-li Kupujícím právnická osoba a bude-li požadovat proplacení
dobropisu v hotovosti přímo na pobočce společnosti Alkywan, pak příslušná částka bude předána
pouze osobám oprávněným jednat za dotyčnou právnickou osobu, tj. statutárnímu orgánu, nebo
osobě, jež se prokáže úředně ověřenou plnou mocí
- Bezpečnost a ochrana informací
Prodávající prohlašuje, že veškeré osobní údaje jsou důvěrné, budou použity pouze k uskutečnění
plnění smlouvy s Kupujícím, marketingových akcí prodávajícího (i těch prováděných se smluvními
partnery prodávajícího) a prověření bonity, důvěryhodnosti a platební morálky kupujícího, na
základě tohoto prověření pak může být ze strany prodávajícího učiněna Kupujícímu speciální
nabídka. Žádné z poskytnutých osobních údajů nebudou jinak zveřejněny, poskytnuty třetí osobě
apod. s výjimkou uvedenou níže a situace související s distribucí či platebním stykem týkajícího se
objednaného zboží (sdělení jména, čísla účtu a adresy dodání), či speciálních marketingových
akcích. Prodávající postupuje tak, aby subjekt údajů neutrpěl újmu na svých právech, zejména na
právu na zachování lidské důstojnosti, a také dbá na ochranu před neoprávněným zasahováním do
soukromého a osobního života subjektu údajů. Veškeré osobní údaje, které jsou poskytnuty
dobrovolně Kupujícím prodávajícímu za účelem splnění objednávky, marketingových akcí
prodávajícího, prověření bonity, důvěryhodnosti a platební morálky kupujícího jsou shromažďovány,
zpracovávány a uchovávány v souladu s platnými zákony České republiky, zejména se zákonem č.
101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění, jedná se zejména o jméno,
příjmení, adresu, datum narození a/nebo rodné číslo, telefonní číslo, e-mailovou adresu, podpis
příp. biometrický podpis. Kupující dává prodávajícímu svůj souhlas ke shromažďování a zpracování
těchto osobních údajů pro účely splnění předmětu uzavírané kupní smlouvy, využití pro
marketingové účely prodávajícího (zejm. pro zasílání obchodních sdělení a to i prostřednictvím
třetích stran, telemarketing, sms) a za účelem prověření jeho bonity, důvěryhodnosti a platební
morálky, a to až do doby písemného vyjádření Kupujícího o nesouhlasu s tímto zpracováním
zaslaným na adresu Alkywan Technologies s.r.o., IČ 05905605, Korunní 2569/108, 101 00 Praha
- Za písemné vyjádření se v tomto případě považuje i forma elektronická, zejména
prostřednictvím kontaktního formuláře zde.
Kupující tímto vyslovuje souhlas, aby Alkywan shromažďovala, zpracovávala a uchovávala osobní
údaje Kupujícího, a to v rozsahu nezbytném pro učinění této speciální nabídky a následného plnění
uzavřené smlouvy; Alkywan jeho osobní údaje dále předávala k dalšímu zpracování Scoringové
společnosti za účelem získání informace o bonitě, platební morálce a důvěryhodnosti Kupujícího z jí
vedených registrů;
Podmínky zpracování osobních údajů a specifikace konkrétních osobních údajů, s jejichž
zpracováváním Kupující tímto vyslovuje souhlas, jsou obsaženy zde.
V rámci reklamačního řízení jsou od zákazníků vyžadovány následující údaje: jméno, příjmení,
adresa, telefonní číslo, e-mail a podpis či biometrický podpis. Veškeré takto získané osobní údaje
jsou zpracovávány výhradně za účelem nezbytným pro vyřízení reklamace a v souladu se zákonem
č. 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů, v platném a účinném znění.
Kupující má právo přístupu ke svým osobním údajům a právo na jejich opravu včetně práva
požadovat vysvětlení a odstranění závadného stavu a dalších zákonných práv k těmto údajům.
Alkywan může dále při poskytnutí souhlasu zpracovávat tzv. "cookies" tak, aby usnadnila
poskytování služeb informační společnosti, v souladu s ustanovením Směrnice 95/46/ES o účelu
"cookies" či podobných nástrojů a je zajištěno, aby uživatelům byly známy informace, které se
ukládají do koncového zařízení, jež používají, Alkywan pro tento účel stanoví samostatné podmínky
pro použití cookies zde. Uživatelé mají možnost odmítnout, aby "cookies" nebo podobné nástroje
byly ukládány do jejich koncových zařízení, např. tím, že spustí ve svém prohlížeči funkcionalitu
anonymního prohlížení.
Alkywan si z důvodu předcházení trestné činnosti a minimalizace škod vyhrazuje právo odmítnout
objednávku Kupujícího vytvářenou z blokované IP adresy, v případě že je tato IP adresa na tzv.
blacklistu. V případě problémů s objednávkou může Kupující kontaktovat společnost Alkywan
prostřednictvím kontaktního formuláře nebo call centra.
Alkywan si vyhrazuje právo využívat anonymizovaná data o aktivitě uživatelů webových aplikacích
ke zlepšování svých služeb.
- Provozní doba
Objednávky přes internetový obchod společnosti Alkywan: 24 hodin denně, 7 dní v týdnu.
V případě výpadku informačního systému nebo zásahu vyšší moci Alkywan nenese odpovědnost za
nedodržení provozní doby.
VII. Ceny
Všechny ceny jsou smluvní. V on-line e-shopu www.alkywan.com jsou vždy aktuální a platné ceny,
v české měně (Kč), v USD nebo v EUR.
Ceny uvedené u jednotlivých produktů jsou konečné, tj. včetně DPH, popř. všech dalších daní a
poplatků, které musí spotřebitel pro získání zboží zaplatit, to se však netýká případných poplatků za
dopravné, dobírečné a nákladů na komunikace prostředky na dálku, které jsou uváděny až v rámci
tzv. nákupního košíku a jejich výše se odvíjí od volby Kupujícího.
Kupující však bere na vědomí, že konečné ceny u produktů jsou uváděny po zaokrouhlení na celé
koruny v souladu s příslušnými právními předpisy, ve specifických situacích tedy může v konečném
součtu všech zakupovaných produktů dojít k nepatrné odchylce od takto uvedené kupní ceny, toto
je dáno právě v důsledku zaokrouhlením na celé koruny.
Akční ceny platí do vyprodání zásob při uvedení počtu kusů akčního zboží nebo po dobu časově
určenou.
Kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření smlouvy mezi
společností Alkywan a Kupujícím, a to zejména v případě, kdy Kupující objedná zboží za cenu
zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému společnosti Alkywan.
Alkywan v takovém případě Kupujícího informuje o takové skutečnosti.
Alkywan si vyhrazuje právo prohlásit kupní smlouvu za neplatně uzavřenou, pokud došlo ke zneužití
osobních údajů, zneužití platební karty apod., nebo z důvodu zásahu správního či soudního orgánu,
o takovémto postupu bude Kupující informován. Kupující bere na vědomí, že v uvedených
případech nemůže kupní smlouva platně vzniknout.
VIII. Objednávání
Objednávat je možno následujícími způsoby:
- prostřednictvím elektronického obchodu (dále jen „e-shop“);
- elektronickou poštou na adrese: alkywan@alkywan.com
Objednávky přímo na některé z našich poboček lze realizovat kdykoliv v rámci otevírací doby.
Alkywan doporučuje Kupujícímu provádět objednávky přes e-shop a v případě veřejného přístupu k
internetu dále doporučuje Kupujícímu odhlásit se ihned po provedení objednávky.
Délka doručování objednaného zboží a cena dopravy je závislá na způsobu dopravy, kterou si
Kupující zvolí v druhém kroku objednávky.
- Platební podmínky
Alkywan vyhlašuje tyto platební podmínky:
Zboží zůstává do úplného zaplacení a převzetí ve vlastnictví společnosti Alkywan, avšak nebezpečí
škody na věci přechází převzetím zboží Kupujícím.
Fakturační údaje Kupujícího nelze měnit zpětně po odeslání objednávky.
Alkywan si vyhrazuje právo nabídnout Kupujícímu pouze vybrané způsoby platby dle vlastního
uvážení.
- Dodací podmínky
- Způsoby dodání
Alkywan zajišťuje či zprostředkovává následující způsoby dodání:
Jednotlivé způsoby dopravy jsou nabízeny dle aktuální dostupnosti jednotlivých služeb a s ohledem
na kapacitu a dojezdové možnosti. V případě zásahu vyšší moci či výpadku informačního systému
Alkywan nenese zodpovědnost za opožděné dodání zboží.
- Ostatní podmínky
V případě vyzvednutí objednávky, jež byla zcela uhrazena předem, může Alkywan či její smluvní
partner požadovat předložení identifikačního průkazu (OP nebo cestovní pas), a to za účelem
předcházení vzniku škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez
předložení některého z těchto dokladů může Alkywan či její smluvní partner odmítnout zboží vydat.
Zboží zakoupené kupujícím-právnickou osobou bude předáno pouze statutárnímu orgánu dané
právnické osoby, či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí. Zboží zakoupené kupujícím-
osobou samostatně výdělečně činnou bude předáno pouze po předložení platného identifikačního
průkazu (OP či cestovní pas).
Kupující je povinen bezprostředně při dodání překontrolovat spolu s dopravcem stav zásilky (počet
balíků, neporušenost pásky s firemním logem, poškození krabice) podle přiloženého přepravního
listu. Kupující je oprávněn odmítnout převzetí zásilky, která není ve shodě s kupní smlouvou tím, že
zásilka je např. neúplná nebo poškozená. Pokud takto poškozenou zásilku Kupující od přepravce
převezme, je nezbytné poškození popsat v předávacím protokolu přepravce.
Neúplnou nebo poškozenou zásilku je nutno neprodleně oznámit e-mailem na adresu
alkywan@alkywan.com, sepsat s dopravcem škodní protokol a tento bez zbytečného odkladu zaslat
faxem, e-mailem, nebo poštou společnosti Alkywan. Dodatečná reklamace neúplnosti nebo
vnějšího poškození zásilky nezbavuje Kupujícího práva věc reklamovat, dává však společnosti
Alkywan možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
- Záruční podmínky
Záruční podmínky na zboží se řídí Reklamačním řádem společnosti Alkywan a příslušnými právními
předpisy ČR. Jako záruční list obvykle slouží doklad o zakoupení (podrobnosti viz Reklamační řád).
XII. Závěrečná ustanovení
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva
České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky.
Případné spory mezi Alkywan a Kupujícím lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě
Kupující – spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například
Česká obchodní inspekce či spor řešit on-line.
Smlouva a je uzavírána v českém jazyce a VOP jsou její nedílnou součástí. Pokud vznikne pro
potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad
smlouvy nebo VOP v českém jazyce.
Tyto Všeobecné obchodní podmínky včetně jejich součástí jsou platné a účinné od 1. 11. 2023 a
ruší veškeré předchozí znění VOP včetně jejích součástí, přičemž jsou k dispozici v sídle a
provozovnách společnosti Alkywan nebo elektronicky na alkywan@alkywan.com.
REKLAMAČNÍ ŘÁD
Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek prodávajícího a popisuje
postup, jakým způsobem přistupovat k reklamaci zboží pořízeného od společnosti Alkywan.
Kupující je povinen se seznámit s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami
(dále jen „VOP“) ještě před objednáním zboží. Zároveň kupující bere na vědomí, že je povinen
poskytnout společnosti Alkywan potřebnou součinnost nezbytnou pro vyřízení reklamace, v
opačném případě se lhůty adekvátně prodlužují o čas, ve kterém kupující neposkytl požadovanou
součinnost.
Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího kupující souhlasí s tímto
Reklamačním řádem.
Definice pojmů obsažené v tomto Reklamačním řádu mají přednost před definicemi ve VOP. Pokud
tento Reklamační řád pojem nedefinuje, chápe se ve významu, v jakém je definován ve VOP.
Pokud není definován ani tam, chápe se ve významu, v jakém jej užívají právní předpisy.
V případě uplatnění servisu v rámci zakoupené či smluvené služby se tento servisní zásah řídí
výhradně podmínkami dané služby.
- Záruka za jakost
Jako doklad o záruce vystavuje společnost Alkywan ke každému zakoupenému zboží doklad o
zakoupení (faktura) se zákonem uvedenými údaji, které jsou zapotřebí pro uplatnění záruky (zejm.
název zboží, délka záruky, cena, množství, sériové číslo).
Na výslovnou žádost kupujícího společnost Alkywan poskytne záruku formou záručního listu.
Standardně však, umožňuje-li to povaha věci, vydává prodávající namísto záručního listu
kupujícímu doklad o zakoupení věci obsahující uvedené údaje.
Pokud je to s ohledem na poskytovanou záruku potřebné, Alkywan v záručním listě srozumitelným
způsobem vysvětlí obsah poskytované záruky, uvede její rozsah, podmínky, dobu platnosti a
způsob, jakým je možno uplatnit nároky z ní plynoucí. V záručním listu Alkywan zároveň uvede, že
poskytnutím záruky nejsou dotčena práva kupujícího, která se ke koupi věci váží.
- Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění
Lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění začíná běžet dnem převzetí zboží kupujícím, tj. dnem
uvedeném na dokladu o zakoupení či na záručním listě.
Lhůta je:
u nového (včetně rozbaleného) zboží 24 měsíců;
u zánovního zboží 21 měsíců (zánovním zbožím se rozumí užívané zboží, které následně prošlo
kontrolou našich odborníků a které je takto označeno);
u zboží použitého 12 měsíců (použitým zbožím se rozumí takto označené zboží, které je použité či
servisované bez vady, přičemž kompletnost balení nebrání plnému užívání výrobku).
U spotřebního zboží (např. kosmetika, drogistické výrobky apod.) je kupující oprávněn uplatnit
právo z vady do dvaceti čtyř (24) měsíců, není-li však na zboží uvedené datum spotřeby, v takovém
případě se lhůta zkracuje pouze do data vyznačeného na obalu zboží.
Pro kupujícího podnikatele může být lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění upravena odlišně,
je-li to u daného typu zboží výslovně uvedeno, takto uvedená lhůta má přednost. Zboží je v
takovém případě označeno následovně.
Lhůta končí dnem, který se číselným označením shoduje se dnem, kdy započala a o příslušný
počet měsíců později. Délka lhůty v měsících je uvedena u každého zboží v obchodě prodávajícího
a je dostatečně vyznačena na dokladu o zakoupení.
Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruka za jakost, zaniknou, nebyla-li uplatněna
v uvedené době.
V případě vyřízení reklamace formou výměny zboží neběží nová lhůta, rozhodující je lhůta
začínající běžet dnem převzetí zboží kupujícím.
- Jakost při převzetí
Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá
kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal, věc:
--má vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání takové vlastnosti, které prodávající nebo
výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi
prováděné
--věc se hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu
obvykle používá.
--věc je v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti.
--věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí
kupujícím, pokud prodejce neprokáže opak
- Smluvní záruka za jakost
Alkywan může nad rámec zákonné lhůty (24 měsíců) poskytovat bezplatný servis ve vyznačené
lhůtě, tato služba se řídí výhradně tímto Reklamačním řádem a zejména pak bezplatným servisem.
III. Záruční podmínky
- Kontrola zboží při převzetí
Kupující při osobním převzetí od prodávajícího zkontroluje přebírané zboží, jeho úplnost a
nepoškozenost obalů.
Kupující při převzetí od přepravce řádně a pečlivě zkontroluje stav zásilky (zejména počet balíků,
neporušenost firemní pásky s logem, neporušenost či poškození obalu) podle přepravního listu.
Kupující dále v den převzetí zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co
obsahovat má.
Veškeré nesrovnalosti je třeba prodávajícímu nahlásit při osobním převzetí na místě, při převzetí od
přepravce je vyznačit v předávacím protokolu přepravce nebo kupující může převzetí zásilky
odmítnout, nebo vždy je možné nahlásit na e-mail alkywan@alkywan.com, nebo přes kontaktní
formulář zde. Dále Alkywan v případě převzetí od přepravce doporučuje přiložit fotodokumentaci
poškození a obalu.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění. Dodatečná
reklamace neúplnosti nebo vnějšího poškození zásilky nezbavuje kupujícího práva věc reklamovat,
dává však společnosti Alkywan možnost prokázat, že se nejedná o rozpor s kupní smlouvou.
- Uplatnění reklamace
Reklamace zboží je možná odesláním zboží na adresu prodávajícího:
Alkywan Technologies s.r.o.
Korunní 2569/108
101 00 Praha 10
Zásilka musí obsahovat: reklamované zboží (včetně kompletního příslušenství).
Dále Alkywan doporučuje přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit
záruku zboží, podrobný popis závady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zejm. zpáteční
adresa a tel. číslo). Bez výše uvedeného je znemožněna identifikace původu i závady zboží.
Taktéž Alkywan doporučuje zvolit si požadovaný způsob vyřízení reklamace (oprava, výměna,
dobropis).
Alkywan příp. autorizovaný servis vydá kupujícímu písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace
uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, a to emailem
bezprostředně po přijetí reklamace, v případě osobního uplatnění je předáno ihned.
Kupující si je vědom, že nedodá-li reklamované zboží včetně veškerého obdrženého příslušenství,
pak v případě odstoupení kupujícího od smlouvy bude kupujícímu vrácena kupní cena ponížena o
cenu nedodaného příslušenství.
- Kompatibilita
Alkywan negarantuje plnou kompatibilitu prodaných součástí s jinými, neschválenými, součástmi.
- Výluky
Porušením ochranné pečeti, informativní nálepky či sériového čísla se kupující vystavuje riziku
zamítnutí reklamace, ledaže k poškození dojde při obvyklém používání. Pečeti a sériová čísla jsou
nedílnou součástí zboží a nijak neomezují právo zákazníka zboží užívat a manipulovat s ním v
plném rozsahu toho, k čemu je zboží určeno.
Dále se záruka nevztahuje na poškození vzniklá (v případě, že taková činnost není činností
obvyklou a přitom není zakázána v přiloženém návodu k použití):
--mechanickým poškozením zboží,
--elektrickým přepětím (viditelně spálené součástky nebo plošné spoje) s výjimkou běžných
odchylek,
--používáním zboží v podmínkách, které neodpovídají svojí teplotou, prašností, vlhkostí,
chemickými a mechanickými vlivy prostředí, které je přímo prodejcem nebo výrobcem určeno,
--neodbornou instalací, zacházením, obsluhou, nebo zanedbáním péče o zboží,
--poškozením zboží či jeho části počítačovým virem apod.,
--poškozením způsobeným nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami
uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami,
--provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů,
--poškozením přírodními živly nebo vyšší mocí,
Tato omezení neplatí, pokud byly vlastnosti zboží, jež jsou v rozporu s výše uvedenými
podmínkami, kupujícím a společností Alkywan výslovně dohodnuty, vymíněny nebo prodávajícím
deklarovány, případně je lze očekávat vzhledem k prováděné reklamě nebo obvyklému způsobu
užití zboží.
- Testování závady
Zboží předané k reklamaci bude testováno pouze na závadu uvedenou kupujícím (v reklamačním
formuláři, v přiloženém listě s popisem závady). Pro uvedení závady Alkywan doporučuje písemnou
formu, čímž se rozumí také elektronická komunikace.
Bude-li reklamace zamítnuta a v případě, že kupující souhlasí s placenou opravou, bude oprava
účtována dle aktuálního platného ceníku daného autorizovaného servisu.
Kupující tímto bere na vědomí, že Alkywan neprovádí placené opravy, pouze je zprostředkovává u
autorizovaných servisů, případně zajišťuje s nimi komunikaci, dopravu apod. Alkywan nenese
odpovědnost za provedení opravy.
Před provedením placené opravy bude kupující informován o ceně opravy, jejím rozsahu a době
nutné k jejímu provedení. K provedení placené opravy lze přistoupit jen po výslovném souhlasu
kupujícího (resp. na základě uzavřené servisní smlouvy) učiněném po informování dle předchozí
věty.
Je-li kupující podnikatel a bude-li reklamace zamítnuta, bere kupující na vědomí, že je Alkywan
oprávněna přefakturovat kupujícímu náklady autorizovaného servisu za diagnostiku vady a dopravu
dle ceníku daného
autorizovaného servisu.
- Záloha dat
Při předání počítačového systému nebo zařízení pro ukládání dat k reklamaci či opravě, kupující
zabezpečí vytvoření odpovídající zálohy potřebných dat a zabránit jejich možnému zneužití nebo
poškození. Alkywan neručí za případnou ztrátu, poškození či zneužití dat, která jsou uložena na
zařízeních pro ukládání dat v počítačovém systému.
Zařízení pro ukládání dat jsou zařízení, jejichž poruchovost je objektivním jevem s náhodným
charakterem výskytu poruch. Alkywan upozorňuje tímto kupujícího na uvedenou skutečnost a
doporučuje provádět systematické zálohování uživatelských dat na vhodná zařízení (např. DVD,
Cloud). Záruka za zboží však tímto upozorněním není omezena.
Kupující bere na vědomí, že je-li reklamace vyřízena formou výměny zařízení pro ukládání dat, pak
se původní zařízení nevrací.
- Odmítnutí přijetí do reklamace
- pro znečištění zboží
Alkywan má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace v případech, kdy reklamované zboží a/nebo
jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné
předání zboží k reklamačnímu řízení. V případě reklamace zařízení s nádrží na palivo, musí být v
okamžiku převzetí do reklamace nádrž prázdná.
- pro zabezpečení zařízení
- Vyřízení reklamace
- Kupující - spotřebitel
V souladu s ustanovením § 2 odstavec 1, písmeno a) zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, je spotřebitelem fyzická osoba, která nejedná v rámci
své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání.
Je-li kupující-spotřebitel, prodávající o reklamaci rozhodne ihned, ve složitých případech do tří
pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby
potřebná k odbornému posouzení vady.
Reklamaci včetně odstranění vady Alkywan vyřídí bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů
ode dne uplatnění reklamace. Lhůtu 30 dnů je možné po uplatnění reklamace prodloužit po
domluvě se spotřebitelem – takové prodloužení nesmí být na dobu neurčitou nebo nepřiměřeně
dlouhou. Po uplynutí lhůty resp. prodloužené lhůty se má za to, že vada na věci skutečně existovala
a spotřebitel má stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.
- Kupující - podnikatel
Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 40 dnů ode dne
uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail.
- Společná ustanovení
Alkywan vydá kupujícímu písemné potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení
o provedení opravy a době trvání reklamace, případně odůvodnění zamítnutí reklamace.
Po vyřízení reklamace Alkywan upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS,
nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno přepravní službou, bude po vyřízení automaticky zasláno
na adresu kupujícího.
Po vyřízení uznané reklamace opravou nebo výměnou se prodlužuje záruka zařízení o dobu trvání
reklamace. Doba trvání reklamace se počítá od dne následujícího po jejím uplatnění do dne, kdy byl
kupující o vyřízení informován.
V případě, že má kupující plnou registraci (jméno, příjmení, adresa a kontaktní email) Alkywan bude
v rámci uznané reklamace po vystavení dobropisu (opravného daňového dokladu) vracet
dobropisovanou částku prostřednictvím speciálních dárkových poukazů (Alkywan Kredit), které lze
využít dle podmínek služby Alkywan Kredit, s čímž kupující uzavřením kupní smlouvy vyslovuje
souhlas.
Kupující má právo na úhradu účelně vynaložených nákladů, spojených s uplatněním oprávněné
reklamace. Tyto náklady jsou chápány jako nejmenší nutné. Zejména se jedná o poštovné na
zaslání reklamace. K těmto nákladům nemusí patřit cesta vozem pro uplatnění reklamace a
expresní přepravy a další obdobné. O proplacení nákladů je nutné žádat bez zbytečného odkladu
nejdéle však do 1 měsíce od konce lhůty pro uplatnění práv z vadného plnění.
Kupující je povinen zkontrolovat přebírané zboží a jeho soulad s výdejním protokolem reklamace.
Kupující dále zkontroluje kompletnost zboží, zejména že balení obsahuje vše, co obsahovat má. K
pozdějším námitkám již nebude přihlíženo.
Těmito ujednáními není dotčena zákonná lhůta pro uplatnění práv z vadného plnění.
Kupující je povinen reklamaci převzít bez zbytečného odkladu do 30 dnů od ode dne kdy byl o jejím
vyřízení informován, tato lhůta nemůže uplynout dříve než 60 dnů od podání reklamace.
V případě, že reklamace není převzata kupujícím nejpozději posledním dnem lhůty, bude
prodávajícím účtováno po jejím marném uplynutí skladné za uložení zboží ve výši 90,- Kč včetně
DPH za každý den prodlení.
Pokud si kupující nevyzvedne zboží z vyřízené reklamace do 6 měsíců ode dne, kdy byl o vyřízení
informován, vyhrazuje si Alkywan právo zboží prodat a výtěžek použít na úhradu skladného.
Při výdeji zboží či proplacení dobropisu v hotovosti po vyřízení reklamace je kupující povinen
předložit doklad, na základě kterého byla věc přijata do reklamace, a musí prokázat svoji totožnost
platným dokladem totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas), a to za účelem předcházení vzniku
škod a zamezení legalizace výnosů pocházející z trestné činnosti. Bez předložení některého z
těchto dokladů může Alkywan či její smluvní partner odmítnout zboží vydat či proplatit dobropis. Je-
li kupujícím právnická osoba, pak dojde k výdeji zboží či proplacení dobropisu pouze statutárnímu
orgánu dané právnické osoby či osobě, která se prokáže ověřenou plnou mocí.
- Závěrečná ustanovení
Práva kupujícího vyplývající ze zákona nejsou tímto Reklamačním řádem dotčena.
Tento Reklamační řád je platný od 1. 11. 2023 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.
Tento Reklamační řád je k dispozici v sídle společnosti Alkywan nebo jako dokument na
www.alkywan.com.
PŘÍLOHA Č. 1 - FORMULÁŘ PRO REKLAMACI
Adresát: [BUDE DOPLNĚNO].
Uplatnění reklamace
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Zboží, které je reklamováno: |
|
Popis vad Zboží: |
|
Navrhovaný způsob pro vyřízení reklamace, případně uvedení čísla bankovního účtu pro poskytnutí slevy: |
|
Zároveň žádám o vystavení potvrzení o uplatnění reklamace s uvedením, kdy jsem toto právo uplatnil, co je obsahem reklamace spolu s mým nárokem včetně data a způsobu vyřízení reklamace.
Datum:
Podpis:
PŘÍLOHA Č. 2 - FORMULÁŘ PRO ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Adresát: [BUDE DOPLNĚNO].
Tímto prohlašuji, že odstupuji od Smlouvy:
Datum uzavření Smlouvy: |
|
Jméno a příjmení: |
|
Adresa: |
|
E-mailová adresa: |
|
Specifikace Zboží, kterého se Smlouva týká: |
|
Způsob pro navrácení obdržených finančních prostředků, případně uvedení čísla bankovního účtu: |
|
Je-li kupující spotřebitelem má právo v případě, že objednal zboží prostřednictvím e-shopu společnosti [BUDE DOPLNĚNO](„Společnost“) nebo jiného prostředku komunikace na dálku, mimo případy uvedené v § 1837 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů odstoupit od již uzavřené kupní smlouvy do 14 dnů ode dne převzetí zboží, a to bez uvedení důvodu a bez jakékoli sankce. Toto odstoupení oznámí kupující Společnosti písemně na adresu provozovny Společnosti nebo elektronicky na e-mail uvedený na vzorovém formuláři.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, zašle nebo předá Společnosti bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, zboží, které od ní obdržel.
Odstoupí-li kupující, který je spotřebitelem, od kupní smlouvy, vrátí mu Společnost bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení od kupní smlouvy, všechny peněžní prostředky (kupní cenu dodaného zboží) včetně nákladů na dodání, které od něho na základě kupní smlouvy přijala, stejným způsobem. Jestliže kupující zvolil jiný, než nejlevnější způsob dodání zboží, který Společnost nabízí, vrátí Společnost kupujícímu náklady na dodání zboží pouze ve výši odpovídající nejlevnějšímu nabízenému způsobu dodání zboží. Společnost není povinna vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než ji kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží Společnosti odeslal.
Datum:
Podpis: